Nedeje sa to často, ale z času na čas, môže dôjsť k poruche systému. Či už z dôvodu opotrebenia alebo materiálov, alebo skrátka nesprávnym používaním. Prioritou pri odstránení závady je aby čas od vzniku, cez diagnostiku, návrh riešenia až po opravu bol čo najkratší. Štandardom je bezodkladné dodanie a montáž náhradného dielu, zatiaľ čo ten pokazený vstupuje do procesu reklamácie.
Najbežnejším druhom servisu je pravidelný servis. To môžu byť pravidelné revízie a podobne. V prípade vykurovacích systémov je už dnes štandardom servis, pri ktorom sú najmä potrubné rozvody vyčistené a ošetrené na ďalšie využívanie a hydraulické vlastnosti systému ako celku sa dostanú na hodnoty z čias, keď bol nový. Toto sa napríklad realizuje preplachom potrubia, mechanickým čistením dostupných častí a aplikáciou správne zvolenej chémie. Popri tomto je vhodné kontrolovať aj tlakové pomery systému. Napríklad tlaku v potrubí, prípadne tlakových rozdielov v jednotlivých bodoch, alebo tlaku v expanzných nádobách.
Niektorá časť servisu môže byť realizovaná svojpomocne – užívateľom, iné časti je vhodné nechať na profesionálov. Pravidelná údržba je dnes bohužiaľ často zanedbávaná. Správna údržba je kľúčom k zdravému systému, ktorý funguje vždy, keď to užívateľ potrebuje a tak, ako to potrebuje.